امام جمعه ابرکوه


حبل المتین نظام اسلامی، ولایت فقیه است

ابرکوه رحیم میرعظیم سرپرستی یزد فردا:امام جمعه ابرکوه در خطبه های نماز جمعه این هفته خود و در ادامه بحث مهدویت ، امام شناسی را از شاخصه های اعتقاد به مهدویت دانست و اذعان داشت : اگر امام شناسی نباشد ، مبحث مهدویت هم سیر انحرافی پیدا می کند .


حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی افزود: باید بر این باور باشیم که همواره از جانب خداوند در هر عصری و برای هر نسلی، حجت خدا به عنوان پیغمبر یا امام وجود داشته و این خود منشأ برکات در زمینه هدایت یابی مردم و دفع بلا و غصب از جانب خدای متعال بوده است.


حسینی افزود:در این خصوص واجب است مردم حجت خدا برخود را به عنوان ولّی امر بشناسد ، زیرا هدایت و سعادت آنان بسته به این شناخت است .


وی مهدویت را آرمانی جهانی برای تمامی ادیان و مذاهب ذکر نمود که همگان به انحائی به حقیقت آن اذعان دارند.


به گفته حسینی، همگان می پذیرند که سرانجام دست انتقام الهی از آستین حق بیرون خواهد آمد و عمر ستم و ستمگران به سر خواهد رسید و نظام عدالت گستر اسلام در جهان محقق خواهد شد.


وی با اشاره به خطبه قبلی خود در مورد نقش الگو بخشی حکومت دینی در ایران اسلامی افزود: انقلاب اسلامی در جهت آماده سازی افکار عمومی جهانی برای حاکمیت نظام دینی ، حرف اول را دارد و به واسطه همین اهمیت، حضرت امام(ره)، حفظ جمهوری اسلامی را از اعظم فرائض می دانند.


حسینی خاطر نشان ساخت: جمهوری اسلامی در پی بسترسازی، جهت رسیدن به مدینه فاضله جهانی و سعادت بشریت است که بدست منتظر موعود(عج) محقق خواهد شد و ضرورت دارد که نسل جوان در جهان کنونی را به سمت جهانی شدن اسلام سوق دهیم.


حجه الاسلام والمسلمین حسینی در این خصوص به روایت متواتره استشهاد کردکه از جمله آنها نبوی شریف است که می فرماید : هرکس بمیرد و امام زمان خود را نشناسد به مرگ دوران جاهلیت مرده است و در این زمینه اظهار داشت : این روایت نیز به اسناد صحیحه از طریق شیعه و سنی نقل شده و پیداست که مراد از امام زمان برای هرکس همان حجت خداست که امام عدل است وگرنه توهین به روایت و خنده دار است که رهبر نالایق و فاسد و پادشاه جائر ضرورت شناخت داشته باشد به گونه ای که اگر کسی پادشاه و فرمانروای خود را نشناسد و بمیرد ، به مرگ جاهلیت مرده باشد.


به گفته حسینی ، دراین جاست که حقانیت عقیده امامیه بروز می کند که در هر عصری و برای هر نسلی ،حجت خدا که امام حق و عدل است و جود دارد و او ولی امر معصوم و واجب الاطاعه می باشد.


حسینی افزود: مردم، اینک که زمان غیبت امام عصر(عج) بوده و مردم از فیض درک و حضورش محرومند ، این تبعیت را در ولایت مداری از نایب او که ولی فقیه است تبلور می بخشند .


امام جمعه ابرکوه در خطبه های دوم نماز، به بیانات امید بخش و آرامش بخش مقام معظم رهبری در دیدارهای اخیر اشاره کرد و گفت : مردم و مسئولین باید متوجه حرکات و سکنات خود باشند، زیرا دشمن در کمین تحولات ایران است.


خطیب جمعه ابرکوه افزود : با لطف خد،ا در کشور اسلامی ما، حاکمیت دوگانه نیست و دشمن و بعضی جراید دشمن شادکن در این مورد مرتکب اشتباه شدند.


وی خاطر نشان ساخت که در کشور ما قانون حاکم است ، مقام معظم رهبری هم مصوبات مجلس را قانونی اعلام می کنند و هم توصیه دارند که در مصوبات مجلس باید نیازهای دولت مد نظر قرار گیرد.


حسینی افزود:اختلاف سلیقه امری بدیهی است که در همه جا و حتی در میان افراد خانواده نیز وجود دارد و در کشور ما هم امری عادی است.


حسینی یادآور شد: نباید بعضی قضایا به جامعه کشانده شود و التهابات بی مورد ،آرامش مردم را به هم بزند، زیرا جامعه به فرمایش رهبری نیازمند به امنیت روانی و اخلاقی است..


نماینده ولی فقیه و امام جمعه ابرکوه افزود : حبل المتین نظام اسلامی، ولایت فقیه است که با لطف خدا همواره، هرگونه اختلاف ، اضطراب و دلواپسی را حل کرد و نظام اسلامی را قدرتمندانه پیش برده است و رویکرد مشترک دولت و مجلس هم باید با تمسک به این حبل المتین ، حل مشکلات مردم باشد.


وی افزود:ملت بزرگ ما، اینک به برکت مقاومت خود، قدرت اراده یک ملت را به نمایش گذارده و الگوئی حَسَنَه برای ملتها شده است و در حال استمرار بخشیدن به مبارزه تاریخی و دامنه دار خود علیه طمع ورزان و قدرت طلبان و زورمداران و زراندوزان مستکبر است.


حسینی با اشاره به بیداری اسلامی در خاورمیانه افزود : این بیداری رهین ایستادگی و الگو شدن ملت ایران است که مردمی مانند بحرین، مظلومانه تحت شدید ترین شکنجه های قرون وسطائی و ظالمانه آل خلیفه و آل سعود ، فریاد حق طلبی دارند و مقاومت می کنند و به یقین، همین مقاومت، با لطف خدا و به زودی این حبابهای روی آب را به ز وال خواهد کشید.


امام جمعه ابرکوه همچنین در ادامه در خصوص به هلاکت رسیدن بن لادن و بی خاصیت شدن او برای آمریکا نیز به تفصیل سخن گفت.


حسینی همچنین چهلمین روز در گذشت امام جمعه فقید تفت را تسلیت گفت و هفته معلم را نیزگرامی داشت.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا